14 Ocak 2013 Pazartesi

Pırasalı Tava Böreği

Pratik olan her şeyi çok seviyorum. Hele yemek söz konusuysa daha da önemli.Artık çocuk olduktan sonra bir şeylerle uzun uzun uğraşmak çok zor oluyor. Evde zaten yufkalrım hazır duruyor.Babannem sağolsun bizi de düşünmüş yaptığı yufkalardan ayırmış.Tabi halamın da hakkı söz konusu yufkalarda.Tekrardan ellerinize sağlık diyorum buradan. Aniden misafir geldiğinde de çok pratik oluyor bu yufkalar.Ben pırasalı yaptım ama her türlü harcı kullanabilirsiniz içine. Pırasayı eşim böyle daha çok sevdiği için börek yapmayı tercih ediyoruz. Kestikten sonraki fotoğrafları çekmemişim.Hemen miğdeye indirdik sanırım.Gelelim tarifimize:



MALZEMELER
  • 2 yufka( ev yapımı yufka olursa 3 tane)
İçi:
  • 4 sap pırasa
  • 1 baş küçük soğan
  • Yarım çorba kaşığı salça
  • Tuz
  • İsteğe bağlı olarak baharatlar(Ben karabiber ve pul biber kullandım.)
  • Pişirmek için tavaya 1 çorba kaşığı yağ koyuyoruz.
Yapılışı:

Ben ev yapımı yufka kullandığım için suyla ıslattım ilk olarak.Daha sonra içini hazırlıyoruz.Pırasaları küçük küçük doğruyoruz.Soğanları rendeliyoruz.Tavaya sıvı yağımızı döküyoruz.Ardından pırasalarımızı ve soğanlarımızı koyup biraz kavuruyoruz. Daha sonra salçamızı ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.Tuzu ve baharatlarımızı katıyoruz.Ben biraz su koydum iyi pişsin diye.Kavrulduktan sonra ocağı kapatıp iç harcımızı soğumaya bırakıyoruz.Hazır yufkalar büyük olduğu için parçalayabiliriz.Ancak en alta koyacağımız yufka sağlam ve tavayı kaplayacak büyüklükte olmalı. En alta yufkamızı kırıştırarak seriyoruz.Kenarlardan biraz taşmalı.Onun üzerine parçaladığımız yufkalardan kırıştırarak bir parça seriyoruz.Onun üzerine iç harcımızı döküyoruz.Harcın üzerine bir parça yufkayı yine kırıştırarak seriyoruz.İlk serdiğimiz yufkadan taşan yufkaları böreğin üstüne kapatıyoruz.Eğer elimizde yufka kaldıysa kırıştırıp son olarak düzgünce seriyoruz.Ocakta kısık ateşte tavayı saalayarak bişiriyoruz.Böreğin bir tarafı pişince diğer tarafını tavada ğişiriyoruz.
Piştikten sonra da afiyetle yiyoruz.
Afiyet olsun efendim...

2 yorum:

Yorumlarınızı bekliyorum : )