24 Ocak 2013 Perşembe

Ahşap Boyama Peçete Tekniği

Daha önce, merak edenler için peçete tekniğini anlatacağımı söylemiştim.İşte o gün bugün : )Ben seviyorum bu tekniği.Basit çünkü.İlk olarak malzemeleri veriyorum.
 
Malzemeler
 Tekniği uygulayacağımız bir obje
 3 katlı peçete
Peçete tutkalı
Fırça
Beyaz sprey boya
Vernik
 
 

Tekniğin Uygulanışı
Ahşap bir obje kullanıyorsak objeyi zımparalamamız gerekiyor.Zımparaladıktan sonra kuru bir bezle tozu alıyoruz.Beyaz astar boya atıyoruz,kurumaya bırakıyoruz.Kuruduktan sonra zımparalıyoruz. Tekrar astar boya atıyoruz.Boyanın kurumasını bekliyoruz.Eğer pürüzlük varsa tekrar zımparalıyoruz.Bu anlattıklarım ahşap obje içindi.
Ben bu tekniği tekene kutuya uyguladım.Teneke kutuyu Sprey beyaz boyayla boyadım.Kuruyunca tekrar beyaz boyayla boyadım.İki kat beyaz boya yetti.Kullandığınız objeye göre 3 kat da olabilir.Yukarıdaki resimde obje boyanmış durumda.
Kullanacağımız peçeteleri güzelce kesiyoruz.

Peçeteyi tek kat kalacak şekilde ayırıyoruz.Peçeteyi uygulayacağımız yere peçete  tutkalını fırçayla sürüyoruz ve peçeteyi yapıştırıyoruz.Peçeteyi yapıştırdıktan sonra fırçamıza tutkalı sürüp peçetenin ortasından başlayarak dışa doğru fırçayı gezdiriyoruz.

Peçete tutkalı kuruduktan sonra her tarafını vernikliyoruz.Vernik kuruduktan sonra tekrar vernikliyoruz.Sprey vernik daha kullanışlı oluyor.Aşağıdaki resimler bitmiş hali.



Eğer atladığım bir şey varsa yazın lütfen.
Benden şimdilik bu kadar : ))))

38 yorum:

  1. Canım çok güzel anlatmıssın saol bende nasıl yapabilirim diye düşünüyordum netten araştırma yapıyordum sayende bunuda ögrenmiş oldum Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygucum faydası olcaksa ne mutlu bana : ) Çok sağol.Yapmak istediğinde daha çok yardımcı olmaya çalışırım.

      Sil
  2. walla her ayrıntıyı çok güzel anlatmışsın bende bu işe de bi el atayım diyodum harika oldu... eline sağlık... yalnız bi sorum var sprey boya yerine başka boya olur mu? sprey boya beni tıkıyo da :((

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar Arzu Hanım.olur tabi.ahşapbayaları var.su bazlı akrilikboya diye geçiyor.fırçayla boyayabilirsiniz : )

    YanıtlaSil
  4. Denemek istiyorum en kısa zamanda.. Ben bu şekilde yapmadığım için olmuyordu belki de.. Teşekkür ediyorum..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AA yeni görmüşüm yorumunu.Geç oldu ama sen zaten daha güzellerini yaptın bile:)

      Sil
  5. ayyy süper olmuş bak burda yazıyomuş yapılışı.ellerine sağlık harika olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım teşekkür ederim.inşallah yardımcı olabilmişimdir.bi sıkıntı olursa sorarsın.

      Sil
  6. Anlatım bir çok faydalı olmuştur eminim.
    Ufacık bir peçete parçası birden nasıl objelerin havasını değiştiriyor değil mi...
    Ufacık bir hatırlatma,Peçete tekniği sadece açık renk zeminlerde kullanılabilir. (Eğer dolgu malzemesi ile kabartma yapılmayacak ise)
    Koyu zeminde peçetenin deseni belli olmaz ,kaybolur gider.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufak dokunuşlar harika sonuçlar....Bu benim slagonum olsun:)Ben bu tekniği hep açık renkte kullanırım.Bilmeyenler için teşekkür ederim hatırlatmaya.Sevgiler...

      Sil
  7. Çok teşekkür ederim yönlendirmeniz için :) Tek eksiğim peçete tutkalı onu aldım mı evdeki peçeteler ile bir şeyler yapmaya başlarım. Tekrar çok teşekkür ederim. Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek.yine sormak istediğiniz bir şey olursa buyurun.zaten bir başlayın inanın bırakamayacaksını:))görüşmek dileğiyle..

      Sil
  8. tane tane çok güzel bir anlatım olmuş. ben de denemek istiyor ama cesaret edemiyordum. aklımdaki soru işaretleri yanıt bulmuş oldu. teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olabildiysem çok sevinirim.Kolaylıklar dilerim canm.

      Sil
  9. Şahane olmuş şahane..
    ya kuzum seni izlemeye almıştım ben şimdi bi daha aldım ne oldu bende anlamadım kaç kişide böyle oldu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy beğenmen çok sevindirdi beni.
      bilimiyorum ki neden böyle olur.Sen daha iyi bilirsin.

      Sil
  10. feyza hanım blogunuz çok güzel sizin blogda gördükçe bende bir merak ve heves uyandı peçete dekupajına karşı yalnız oturdugum yerde sormadıgım yer kalmadı dekupaj tutkalı varmı diye soruyorum suratıma bakıyorlar kimse bilmiyor acaba normal tutkalla olmazmı cünkü hic bir yerde bulamadım cevaplarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz hanımefendi.Çok teşekkür ederim öncelikle beğeniniz için.nerde oturuyorsunuz bilmiyorum ama hobi malzemeleri satan yerlerde bulunuyor.Normal tutkalla olmaz maalesef.peçete tutkalı diye sorun bir de belki bilirler.
      sevgiler...

      Sil
  11. Feyza hanım anlatımınıza kadar her şey çok güzel ,o kadar sayfa arasında doğru dürüst anlatan bir sizi bulabildim açıkcası ama benim sorum olucak , peçete tutkalı elimde yok ve bulamadım ne yapabilirim ? yani onun yerine kullanabilceğim bir şey varmı, şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumunuza:)su bazlı vernikle de aynı işlemi yapabilirsiniz.
      Sevgiler...

      Sil
  12. Merabalar. Tutkal yerine peçeteti koyup vernik sürsem olur mu? Tutar mı yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:)su bazlı vernikse tutar.ama sprey vernik olmaz.sevgiler...

      Sil
    2. Üzerinde parlak vernik yazıyo sadece olur mu ki

      Sil
  13. Süslü peçeteleri mi duvar da kullanmak istiyorum bu uygulamayı mukavva karton üzeri de uygulaya bilirmiyim acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mukavva kartonu beyaza boyadıktan sonra uygulayabilirsiniz.Kolay gelsin:)

      Sil
  14. Pecete tutkali degilde normal tutkalla olur mu

    YanıtlaSil
  15. Peçete tutkalı transfer tutkallandan farklımı acaba

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı bekliyorum : )