24 Ocak 2013 Perşembe

Feyza'nın Keki

 Merhaba Hanımlar,
Okulun son günleri artık.Yarı yıl tatili geldi çattı.Ben izindeyim ama eşim çalışıyor tabi ki.Ben de son günlerde ağızları tatlansın diye okuluna götürülmek üzre kek yaptım.Resimlerdeki onlara ait kek değil.Onun resmini çekmeyi unutmuşum.Onu yuvarlak kek kalıbında yapmıştım.Eee okula yapmışken dedim kendimize de yapayım.canımız çekti.Malesef onun resmini de biraz yedikten sonra çekmek aklıma geldi.Kusura bakmayın.Acemiyim henüz.Ama paylaşmak istedim.Gelelim tarifine...
Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ veya eritilmiş margarin veya tereyağı
Kabartma tozu
Vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın
Çok küçük taze zencefil rendesi veya 1 tatlı kaşığı toz zencefil
1 çorba kaşırı iri kıyılmış ceviz
1 çorba kaşığı  kuru üzüm
1 çorba kaşığı damla çikolata
3 tane küçük doğranmış kuru incir ve kuru kayısı
Aldığı kadar un
 
Yapılışı
3 yumurtayı bir kaba kırıp üzerine şekeri döküyoruz.Şeker eriyene kadar mikserle çırpıyoruz.
Yağı,sütü ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.Kekin içine katacağımız malzemeleri bir kabın içinde biraz un döküp karıştırıyoruz ki keke eşit dağılsın.
Un,kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekliyoruz ve çırpıyoruz.En son bir kapta karıştırdığımız diğer malzemeleri karışıma ekleyip çırpıyoruz.
Keki pişireceğimiz kalıbın her yerine margarin sürüyoruz ve un döküp unun her yere dağılmasını sağlıyoruz.Unun fazlasını alıyoruz.
180 derecede 40 dk. pişiriyoruz.Siz yine de rada kontrol edin.Her fırın farklı olabiliyor.
 

 Bize afiyet oldu.Yaparsanız size de afiyet olsun : )))

7 yorum:

  1. yorum gönderdim ama sayfa hata verdi sanırımm :(

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor canım istedii :) Feyza Hanım "blogumu takibe alın" kısmını biraz daha yukarı alın isterseniz, paylaşımlarınız görülmeye değer, aşağıda kalmış, insanlar üye olmadan gitmesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım :))Keşke gören herkese yedirebilsem.Önerinizi dikkate alıcam.yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim.

      Sil
  3. Feyzacımm ah nasılda güzel gözüküyor o kek ama artık bitti malesef benim için :( o beyazlara yasak kondu son 10 gündür ilerleyen hastalığım nedeniyle diyetisyene gitmek zorundayım çok zor günler bekliyor beni umarım başa çıkabilirim kendimle .. Afiyet olsun sizlere ahh ahh :(:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kusura bakma.Çok sağol.Hastalık derken?Allah acil şifalar versin.İnşallah sabredersin canım.

      Sil
    2. Canım biranda oluşan hızlı kilo alımı başladı ayda 3 4 kilo gibi bel fıtığımda var aşırı derece ilerleme yapmış kiloda alınca kötü yaptı beni spora başlıyorum pazatesi günü diyetimle bakalım Allahım yardım etsin bana..

      Sil
    3. hımmm anladım canım.Valla Allah kolaylık versin.İnşaallah başarırsın merak etme : )

      Sil

Yorumlarınızı bekliyorum : )