11 Nisan 2013 Perşembe

Damla çikolatalı un kurabiyesi

Merhabalar hanımlar
Kurabiye yapmayı ve yemeyi pek severim.En çok da un kurabiyesini yaparım.Daha kolay geldiğinden olsa gerek.Bu sefer içine damla çikolata ekliyeyim dedim.Güzel de oldu.İsterdeniz fındık,ceviz de ekleyebilirsiniz.
Size ufak bir püf noktası da vereyim.Ben bazen boş vakitlerimde kurabiye yapıp kavanozda ağzı iyice kapalı olarak saklıyorum.Aniden biri geldiğinde çok pratik oluyor.3 ay boyunca bile kaldığını hatırlıyorum ama 1 ay rahat dayanıyor bayatlamadan.Ancak kavanozun hava almaması lazım.
Şimdi malzemeleri vereyim.


 
Malzemeler
1 su bardağından biraz fazla pudra şekeri
1 paket tereyağı veya margarin
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Yapılışı
Margarin ve pudra şekerini ellerimizle yoğuruyoruz.Daha sonra damla çikolatası, un,vanilya ve kabartma tozunu ilave ederek yoğurmaya devam ediyoruz.Kulak memesi kıvamına geldiğinde hamurumuz hazır demektir.Hamurumuzu merdane yardımıyla açarak kalp kalıbımızla kesiyoruz.175 derecelik fırında üstü beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz.Fırından çıkararak ilk sıcaklığı çıktığında üzerine pudra şekeri serpiyoruz.

Afiyet olsun...

7 yorum:

  1. ohh ellerinize sağlık, çok lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Buyurun beraber olsun : )

      Sil
  2. Süper gözüküyor ellerinize sağlık :) bende de böyle bir tarif var uzun süreler bayatlamadan duruyor tupper kaplarda çok uzun süre duruyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.evet tupperim yok ama duymuştum.bayatlamaması çok iyi oluyor.sevgiler

      Sil
  3. hımmm enfes görünüyor.ellerine sağlık feyzacığım.bende teneke kurabiye kutum var orada saklıyorum ve en az bir ay kalıyor yazdığın gibi.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Alanay hanımcim.evet teneke de olur.sevgiler

      Sil
    2. Teşekkürler Alanay hanımcim.evet teneke de olur.sevgiler

      Sil

Yorumlarınızı bekliyorum : )